Στρατηγός Μακρυγιάννης

«Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα' νεργήσω κι' ό,τι θέλουν ας μου κάνουν» Στρατηγός Μακρυγιάννης

22 Αυγ 2011

Ο ΜΕΓΑΛΟΚΑΡΔΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ.


ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ,
ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ -ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ
ΑΝΕΚΔΟΤΑ - ΓΝΩΜΙΚΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΤΗΣ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ ΤΟΥ 1821. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ:

Αλλη φορά παρουσιάστηκε σ' αυτόν κάποιος που είχε την ανάγκη του.Νόμιζε πως δεν θα τον θυμηθεί ο Στρατηγός και φορούσε τον ολόχρυσο ντουλάμά του αδερφού του του στρατηγού, που τον είχε σκοτώσει πρίν από το εικοσιένα, βαλτός από τους Τούρκους.Ο Κολοκοτρώνης γνώρισε αμέσως το φόρεμα, αναστέναξε ήσυχα, ενώ την ίδια στιγμή έδινε το λόγο του στο φονία να κάμει το ζήτημα του.
Έτυχε όμως ο Γέρος να είναι στο τραπέζι, και τον κράτησε να φανε.Και κάθε φορά που ερχότανε στο σπίτι του τον καλοδεχότανε και του έκαμε το δείπνο.
Η μάνα όμως του Κολοκοτρώνη δε βαστούσε βλέποντας το φόρεμα του παιδιού της, κι είπε στο στρατηγό με πόνο βαθύ:
-Παιδί μου, και στο τραπέζι μας θα τον βάζεις, το φονιά του παιδιού μου;
-Σώπα μάνα! είπε ο στρατηγός. Αυτό είναι το καλύτερο μνημόσυνο που κάνουμε του σκοτωμένου...
(Κ.Οικονόμου ανώτ. σελ, 25)