Στρατηγός Μακρυγιάννης

«Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα' νεργήσω κι' ό,τι θέλουν ας μου κάνουν» Στρατηγός Μακρυγιάννης

25 Φεβ 2011

ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΜΟΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ-Η ΑΛΗΘΕΙΑ

Η Google αναπτύσει "κατασκοπική" εφαρμογή

Όπως μας ενημερώνει το CNN, η Google σκοπεύει να λανσάρει μια εφαρμογή κινητών τηλεφώνων...
Η Google αναπτύσει κατασκοπική εφαρμογή

που θα επιτρέπει στους χρήστες να φωτογραφίζουν πρόσωπα και θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.


Για να μπορούν να αναγνωρίζονται από το πρόγραμμα, οι χρήστες θα πρέπει να έχουν ήδη συμφωνήσει και να έχουν δώσει πρόσβαση στη Google στις φωτογραφίες και στο προφίλ τους, όπως δηλώνει ο υπεύθυνος για την ανάπτυξη της εφαρμογής, Hartmut Neven.


Τα προφίλ θα περιέχουν το όνομα, ένα τηλέφωνο και ένα e-mail.


“Γνωρίζουμε ότι η Google πρέπει να δείξει ιδιαίτερη προσοχή όταν έχει να κάνει με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα”, λέει ο Neven και προσθέτει πως η εταιρεία θα πρέπει να έχει ήδη στήσει κάποια κοινώς αποδεκτά μοντέλα προστασίας προσωπικών δεδομένων.


Η Google δεν έχει ξεκαθαρίσει τον τρόπο με τον οποίο θα διασφαλίσει την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, ούτε έχει ανακοινώσει ημερομηνία κυκλοφορίας της εφαρμογής. Έχει εδώ και χρόνια την τεχνογνωσία και την τεχνολογία να αναπτύξει μια τέτοιου είδους μηχανή αναζήτησης, οι προσπάθειες αυτές όμως καθυστερούν εσωτερικά λόγω ανησυχίας για το πώς θα εκλάβουν το προϊόν οι υπέρμαχοι της προστασίας προσωπικών δεδομένων.


“Το κοινό ζητάει συνεχώς κάτι τέτοιο, αλλά μια εταιρεία στο μέγεθος της Google οφείλει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική και συντηρητική”, λέει ο Neven. Με τον ίδιο τρόπο που η Google σκανάρει ήδη τρισεκατομμύρια ιστοσελίδες καθημερινά για την ήδη υπάρχουσα μηχανή αναζήτησης που διαθέτει, το σύστημα θα μπορούσε να προγραμματιστεί να συνδέει δημόσιες φωτογραφίες στο Facebook, στο Flickr και άλλα site με το όνομα κάποιου. “Κάτι τέτοιο το κάνουμε και σήμερα, υπάρχει η τεχνολογία σχεδόν για όλες αυτές τις ιδέες”.


Από την πλευρά της η Google, δηλώνει πως αντιλαμβάνεται και αναγνωρίζει τους τρόπους που θα μπορούσε κάποιος να κάνει κατάχρηση μιας τέτοιας τεχνολογίας οπτικής αναγνώρισης προσώπων. “Δικαιολογημένα την φοβούνται πολλοί”, λέει ο Neven. “Συγκεκριμένα, οι γυναίκες λένε, 'Θεέ μου, φαντάσου να μπορεί να με φωτογραφίσει ο οποιοσδήποτε μέσα σε ένα μπαρ και να μπορεί να μάθει την διεύθυνσή μου επειδή κάπου στο διαδίκτυο υπάρχει μια σύνδεση κάποιας φωτογραφίας μου με το πού μένω'. Και όντως αυτό είναι μια πολύ τρομακτική σκέψη. Οπότε πιστεύω πως η καλύτερη προσέγγιση είναι να βρεθεί τρόπος ώστε η δύναμη αυτής της τεχνολογίας να χρησιμοποιηθεί με σωστό τρόπο”.

22 Φεβ 2011

ΣΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΡΧΟΑΡΙΣΤΕΡΕΣ ΝΕΟΤΑΞΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ.


ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΡΧΟΑΡΙΣΤΕΡΕΣ ΝΕΟΤΑΞΙΚΕΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ;;;;


ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ "Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών"
http://www.ysee.gr/






ΕΔΩ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ,ΟΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΟΠΩΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΜΟΛΟΓΟΥΝ:

Το Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών (ΥΣΕΕ) συμμετείχε στις 30 Οκτωβρίου «2010» ως θρησκευτικός φορέας στην «Ημέρα Διαφορετικότητας» που διοργανώθηκε στην Αθήνα στα πλαίσια της εκστρατείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά των διακρίσεων.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΟΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ:
  • ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
  • ΕΚΚΛΗΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ(ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ)
  • ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΚΗ ΛΕΣΒΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ.

http://www.ysee.gr/index.php?type=d&f=diakriseis2010

Ν.Δ.:Ο Παυλόπουλος Ευχαριστεί τους μετανάστες...

ΠΑ.ΣΟ.Κ: Κατάργηση σταυρού από την σημαία


ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΜΑΡΩΣΤΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΨΗΦΊΖΕΤΕ..
.

70% οι σημερινοί Έλληνες έχουν το ίδιο DNA, με τους αυτόχθονες κατοίκους της Ελλάδας της προϊστορικής εποχής.


Επι πολλά έτη λοιπόν γενετιστές απο ευρωπαϊκά πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα μελέτησαν το μιτοχονδριακό DNA των σημερινών πληθυσμών της Ευρώπης και της Εγγύς Ανατολής και ανακάλυψαν τις σχέσεις που τους συνέδεαν πρίν απο 75.000 χρόνια.
Συγκεκριμένα: Εικοσι οκτώ πανεπιστήμια της Ευρώπης ξεκίνησαν το 1990, υπο την αιγίδα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Συμμετείχαν οι χώρες: Αγγλία, Ιταλία, Ρωσία, Γερμανία, Δανία, Ιρλανδία, Ρουμανία, Τσεχία, Ισραήλ, Εσθονία, Ιράκ, Συρία. Εκαναν έρευνες DNA για τους κατοίκους της Ευρώπης. Απο πλευράς Ελλάδας συμμετείχει το Τμήμα Γενετικής και Μοριακής Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης υπο τον καθηγητή Κωνσταντίνο Τριανταφυλλίδη. Η έρευνα αυτή ήταν άκρως ενδιαφέρουσα, διότι απέδειξε οτι οι σημερινοί κάτοικοι της Ελλάδος είναι απευθείας απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων. Συγκεκριμένα απέδειξε ότι σε ποσοστό 70% οι σημερινοί Έλληνες έχουν το ίδιο DNA, με τους αυτόχθονες κατοίκους της Ελλάδας της προϊστορικής εποχής.

Το υπόλοιπο 30% από περιοχές της Εγγύς Ανατολής και προσδιορίζονται χρονικά στα νεολιθικά χρόνια. οι οποίες έχει αποδειχθεί ότι κατοικούνταν ελληνικά φύλα. Όπως καταλαβαίνετε η έρευνα λέει με απλά λόγια, ότι οι πρόγονοι του Περικλή, του Σωκράτη, του Αριστοτέλη και εμείς, έχουμε το ίδιο DNA. Σε ποσοστό που αγγίζει το 99,5%. Γιατί η έρευνα αυτή δεν προβλήθηκε από τα ΜΜΕ; Γιατί δεν πέρασε στην εκπαιδευτική ύλη; Ποιος ρυθμίζει τι διδάσκεται και τι αποσιωπάται;
Η έρευνα αυτή δημοσιεύτηκε στον «Ταχυδρόμο» της 2ας Απριλίου 2005.

ΟΤΑΝ ΟΙ "ΙΕΡΕΙΣ" ΑΠΕΤΡΕΠΑΝ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ, ΕΝΩ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΠΟΤΕ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ.


Οι Περσικές δυνάμεις έφθασαν στη Θεσσαλία 480 π.Χ., χωρίς καμία αντίσταση. Στο μεταξύ, μια μικρή δύναμη που έστειλαν οι Ελληνικές πόλεις υπό την αρχηγία του βασιλιά Λεωνίδα, στρατοπέδευσε στις Θερμοπύλες.
Η Αθήνα και η Σπάρτη συμβουλεύθηκαν το μαντείο των Δελφών και έλαβαν τρομακτικές απαντήσεις. Οι Αθηναίοι, οι οποίοι δεν μπορούσαν να δεχθούν τον χρησμό “φύγετε στα πέρατα του κόσμου”, είπαν στο μαντείο ότι θα παραμείνουν εκεί μέχρι να πεθάνουν, περιμένοντας ένα καλύτερο χρησμό.

Ίδιες αρετές, ίδια ελαττώματά μας σαν Έλληνες επί χιλιετίες:

Ίδιες αρετές, ίδια ελαττώματά μας σαν Έλληνες επί χιλιετίες:
Πρότυπο δε γονιδιακών συχνοτήτων τους δείχνει με εκείνο ασιατικών πληθυσμών. - Υπάρχουν γονιδιακές συχνότητες κατοίκων της Μακεδονίας και πληθυσμού της Βουλγαρίας, όπου δεν υπάρχει κανενός είδους συγγένεια. Αντίθετα Τούρκοι και Βούλγαροι έχουν συγγένεια με μογγόλους.
Πρότυπο δε γονιδιακών συχνοτήτων τους δείχνει με εκείνο ασιατικών πληθυσμών. - Υπάρχουν γονιδιακές συχνότητες κατοίκων της Μακεδονίας και πληθυσμού της Βουλγαρίας, όπου δεν υπάρχει κανενός είδους συγγένεια. Αντίθετα Τούρκοι και Βούλγαροι έχουν συγγένεια με μογγόλους. - Παρά το γεγονός ότι υπήρξε ροή γονιδίων (μετανάστευση) από ανατολάς προς δυσμάς στην Μεσογειακή ζώνη, οι Έλληνες δείχνουν μεγαλύτερη συγγένεια με Ιταλούς και Γάλλους, αποδεικνύοντας ότι για λόγους θρησκευτικούς, πολιτισμικούς, εθνολογικούς, γλωσσικούς κ.α., οι Έλληνες δεν ήλθαν σε μεγάλο βαθμό σε επιμιξίες με άλλους γειτονικούς λαούς, πράγμα που καταρρίπτεται και γενετικώς οι αντιεπιστημονικές και ανιστόριτες θεωρίες των άσχετων Φαλμεράϋρ και Ντυροζέλ. - Από το 800 π.Χ. είχαμε Ελληνικό πληθυσμό στην Μ. Ασία που εξαπλώθηκαν γρήγορα βορειότερα αποτελώντας την απαρχή εξελληνισμού αρκετών αυτοχθόνων πληθυσμών στην Εγγύς Ανατολή. Οι Ελληνικοί πληθυσμοί διατήρησαν την Ελληνική τους Ταυτότητα και κατά την Οθωμανική κυριαρχία λόγο της θρησκείας, της γλώσσας και άλλων λόγων και διαχωρισμένοι από τους γειτονικούς πληθυσμούς. Ιδιαίτερα στον Πόντο και Καππαδοκία αποτελούσαν κέντρα Ελληνισμού. Με την υπογραφή της σύμβασης του 1923 για υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών, συνέπεια της καταστροφής του 1922, έφυγαν 300.000 Μουσουλμάνοι στο Θρήσκευμα επ’ την Ελλάδα και εγκαταστάθηκαν περί τις 700 χιλιάδες Έλληνες της Μ. Ασίας στην Ελλάδα. Το ίδιο έγινε και με Έλληνες της Ανατολικής Θράκης. ΤΑ 2.000.000 Ελλήνων ως το 1922 που υπήρχαν εκεί, είτε εσφάγησαν, είτε έφυγαν δια ξηράς και θαλάσσης στα όμορα κράτη της Τουρκίας. Το 1928 υπολογίσθηκε ότι το 25% του πληθυσμού της Μακεδονίας ήταν πρόσφυγες από Μ. Ασία, Πόντο, Ανατολική Θράκης, Κωνσταντινούπολη και άλλες περιοχές. Μια από τις 1.047 κοινότητες, όπου εγκαταστάθηκαν πρόσφυγες, κυρίως Καππαδόκες ήταν το Πλατύ Ημαθίας. Από εκεί, δείγματα αίματος, που πήρε ο δρ. Tills και 6 συνεργάτες του (2/3 του πληθυσμού) και υπολόγισαν με περίπλοκες γενετικές αναλύσεις και μαθηματικούς τύπους ότι: Ο προσφυγικός πληθυσμός από το πλατύ έχει τη μεγαλύτερη γενετική ομοιότητα με τον πληθυσμό της ηπειρωτικής Ελλάδας. Η Γενετική σύσταση των Σαρακατσάνων - Αυτός ο αυτόχθων ελληνικός πληθυσμός της χώρας μας που σώζεται και στις όμορες χώρες, μόνο στην Ελλάδα σώζονται 80.000 άτομα, συνέπεια της αλλαγής τρόπου ζωής των από την υφιστάμενη κοινωνικής πίεση πριν τους ωθεί δίπλα σε αστικούς ή ημιαστικούς πληθυσμούς. Ζουν σε νομάδες βοσκοί κυρίως στις ορεινές περιοχές Θεσσαλίας, Μακεδονίας, Θράκης, Ηπείρου, Στερεάς. - Λόγω συνεχούς εποχικής μετακινήσεως, έμειναν πολλοί εξ’ αυτών έξω από τα Ελληνικά σύνορα, 15.000 στη Βουλγαρία, την Αλβανία, τις χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας και Τουρκίας και μιλούν Ελληνικά όπου και αν βρίσκονται, με διάλεκτο που κατά τα «ανταμώματά», έρχονται στην Ελλάδα αρκετοί. Παραμένουν για πολλούς αιώνες γενετικά απομονωμένοι λόγω των ορεινών όπου ζούσαν, λόγω του πολιτισμού και του ενδογαμικού τρόπου οργάνωσης της κοινωνίας τους και του παραδοσιακού τρόπου ζωής τους. Μόνο τα τελευταία 20 χρόνια άρχισαν να εγκαταλείπουν το νομαδικό τρόπο ζωής τους και να εγκαθίστανται σε πόλεις και χωριά, αλλάζοντας επαγγελματικές ασχολίες και παντρευόμενοι με άλλες πληθυσμιακές ομάδες. Έτσι τερματίζεται σταδιακά η απομόνωσή τους. - Η Χατζημιχάλη, ανάλωσε τη ζωή της στη μελέτη της Ελληνικής φυλής των Σαρακατσάνων παρουσιάζοντας ενδείξεις ότι πρόκειται για πληθυσμό με κοινωνική οργάνωση με πρωτότυπα στοιχεία του Ελληνικού πολιτισμού. - Το 1980 ο Πουλιανός χρησιμοποιώντας μετρικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά πρότεινε πως οι Σαρακατσάνοι είναι επιζώντες της Άνω Παλαιολιθικής εποχής και θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ο αρχαιότερος πληθυσμός της Ευρώπης. Η γενετική μελέτη αυτής της ομάδας είναι εξίσου σημαντική όσο των βοσκών σε Ισπανία και Γαλλία και των Λαπώνων στην Σκανδιναβία. - Η δε γενετική μελέτη των Σαρακατσαναίων έγινε με βάση δειγμάτων αίματος από 232 άτομα μη συγγενικά μεταξύ τους, από διάφορα μέρη όπου ζουν. Αυτή η έρευνα διεξήχθη από το τμήμα βιολογίας του Α.Π.Θ> και το ανάλογο τμήμα του Πανεπιστημίου Newcastle Union Tyne στην Αγγλία. Διαπιστώθηκε ότι οι Σαρακατσαναίοι δείχνουν μεγάλη γενετική ομοιότητα με τον υπόλοιπο Ελληνικό πληθυσμό… Ενδιαφέρουσα είναι η παρατήρηση ότι ο Σαρακατσαναίοι δεν είναι επιβαρημένοι για τις 3 συχνότερες ασθένειες άλλων περιοχών της Ελλάδος. Δείχνουν χαμηλή συχνότητα ανεπάρκειας: γλυκόζο - 6 - φωσφορικής αφυδρογονάσης (G6PD), δρεπανοκυτταρικής και μεσογειακής αναιμίας (12). Εξηγείται το αποτέλεσμα αυτό από το γεγονός ότι επί χιλιετίες ζούσαν απομονωμένοι σε περιοχές δίχως ελονοσία, δηλαδή στα ψηλά βουνά. - Η επιστήμη της Γενετικής και Μοριακής βιολογίας αποκάλυψε την πλήρη χαρτογράφηση του χρωμογονιδιώματος του ανθρώπινου DNA με μεθόδους αλάνθαστους. Είκοσι οκτώ πανεπιστήμια Ευρωπαϊκά με την αιγίδα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και τη συμμετοχή του τμήματος Γενετικής και Μοριακής Βιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης υπό τον καθηγητή κ. Τριανταφυλλίδη, απέδειξαν ότι οι σημερινοί κάτοικοι της Ελλάδας είναι απ’ ευθείας απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και μάλιστα; Ότι: Το μιτοχονδριακό DNA των Ελλήνων, που είναι αυτό, το οποίο κληροδοτείται από τη μητέρα στο παιδί, σε ποσοστό 70%, ανάγεται σε αυτόχθονες πληθυσμούς της παλαιολιθικής εποχής. Το δε υπόλοιπο 30% σε νεολιθική (περί το 3.000 π.Χ.). Στις 8/12/2000 δημοσιεύθηκε στην «Καθημερινή»: «Το DNA μας «δονείται» σε… ρυθμούς της Ανατολής». (Είναι ειρωνικός τίτλος της δημοσιογράφου, όπου εξηγείται ότι οι μακρόχρονοι δεσμοί των Ελλήνων με τις περιοχές της Εγγύς Ανατολής αποτυπώνονται στα γονίδια των σημερινών κατοίκων της Εγγύς Ανατολής λόγω μετακινήσεως των Ελλήνων προς τις περιοχές αυτές επί 75.000 χρόνια. Η γονιδιακή ροή των Ελλήνων ως την Ινδία εξηγεί την κατάκτηση ως εκεί των Ελλήνων επί Διονύσου και Μεγάλου Αλεξάνδρου. - Στον «Ταχυδρόμο» τις 2/4/2005 υπήρξε άρθρο του κ. Ρ. Τσουλέα με τίτλο: «Η Βιολογία συναντά την Ιστορία», που αφορά τις μητρικές γραμμές, αλλά και χρωμόσωμα Υ, που χαρακτηρίζει τους άνδρες, περιέχει αλληλουχίες του γενετικού υλικού (του DNA), οι οποίες - αν δεν συμβεί μετάλλαξη - κληροδοτούνται αμετάβλητες από τον πατέρα στον γιό, από γενιά σε γενιά, δημιουργώντας πατρικές γραμμές, που μπορούν να αναλυθούν για να βρεθεί από πού προέρχονται. - Η ιδέα γεννήθηκε το 1997 για να ιχνηλατηθεί η πορεία ανθρώπων παλαιολιθικής και νεολιθικής εποχής από τα βάθη της Ασίας ως το Δούναβη. Η Σιλβάνα Σανταχιάρα του Πανεπιστημίου της Παβίας και ο Πίτερ Άντερχιλ του Πανεπιστημίου του Στάνφορτ ανέλαβαν το συντονισμό και την εύρεση χρηματοδότη. Προστέθηκαν ειδικοί από άλλα 5 εργαστήρια γενετικής (από Βαγδάτη ως τη Μόσχα) και ανέλαβαν αναλύσεις αίματος εθελοντών (2.400 άνδρες 24 χωρών).

http://www.xirafi.gr/xirafi/detail.php?d_month=07&d_year=2009&ID=2196

ΤΑ ΣΤΕΡΝΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ.ΚΑΙ Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΛΑΒΕΙ.



Αφού υπαγόρευσε την διαθήκη του στον γραμματεα του...είπε μεταξύ άλλων (22 Απριλίου) "το τουφεκι και τα άτια μου, να πανε των παιδίων μου και ώρα μου (το ωρολόγι του)...
-Ακούσατε ο΄σα είπα για τα παιδιά μου.Για σας όμως τι να πώ; Ήθελα νάχα όλο το έθνος μπροστά μου να του πώ τι αξίζετε! Να μου φιλήσετε όλους τους αξιώματικούς και συναδέλφούς μας και πέστε τους ναρθούν άυριο, και σείς μαζι να σας δώ.

Δάκρυα έτρεχαν στα μάτια τους.
Σαν καλός χριστιανός γύρεψε τον παπά να του πεί τα κρίματα του και να μεταλάβει.

-Εργο πολύ βαρύ μου ανέθεσε η πατρίδα, είπε μια στιγμή. Δέκα μήνες αγωνίστηκα να το φέρω σε τέλος. Μια ζωή μου απόμεινε κι αυτή χαρισμά . Πεθαίνω μα σείς αδέρφια μου κοιτάτε ν' αποτελειώσετε το νέργο μου. Γλυτώστε την Αθήνα! Την Αθήνα μας να γλυτώσετε.
Η τελευτάια του επιθυμία ήταν να τον θάψουν στην Εκκλησία του Αη Δημήτρη, στη Σαλαμίνα.Ξεψύχησε τα ξημερώματα, ανήμερα τη γιορτή του.

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΗΘΟΣ ΤΟΥ ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ.

Γρανικός - 334 π.Χ.

Τα γεγονότα σύμφωνα με τον Αρριανό

ΑΡΡΙΑΝΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΑΒΑΣΙΣ, ΒΙΒΛΙΟ Α'

Μετά τη νικηφόρα μάχη στο Γρανικό, Αλέξανδρος έθαψε την επόμενη μέρα με τα όπλα τους και άλλα κτερίσματα Απάλλαξε ακόμη τους γονείς και τα παιδιά τους, που βρίσκονταν στην πατρίδα, από τους φόρους για τη γη και την περιουσία τους, καθώς και από άλλες προσωπικές υπηρεσίες. Φρόντισε ιδιαίτερα τους πληγωμένους· τους επισκέφτηκε όλους, εξέτασε τα τραύματά τους τους ρώτησε πού πληγώθηκαν και τους άφησε να διηγηθούν τα κατορθώματά τους και να περηφανευτούν γι’ αυτά. Έθαψε ακόμα τους αρχηγούς των Περσών και τους Έλληνες μισθοφόρους, που πολέμησαν στο πλευρό των βαρβάρων. Όσους απ’ αυτούς έπιασε αιχμαλώτους τους έστειλε αλυσοδεμένους στη Μακεδονία σε καταναγκαστικά έργα, γιατί όντας Έλληνες και παραβιάζοντας τις κοινές αποφάσεις των Ελλήνων πολέμησαν στο πλευρό των βαρβάρων. Ακόμη, έστειλε στην Αθήνα τριακόσιες περσικές πανοπλίες ως ανάθημα στην πολιούχο Αθηνά. Διέταξε μάλιστα να γραφεί το παρακάτω επίγραμμα: «Ο Αλέξανδρος, ο γιος του Φιλίππου, και όλοι οι Έλληνες, εκτός από τους Σπαρτιάτες, πήραν αυτά τα λάφυρα από τους βαρβάρους που κατοικούν στην Ασία». (Αλέξανδρος ο Φιλίππου και οι Έλληνες πλην Λακεδαιμονίων από των βαρβάρων των την Ασία κατοικούντων.)

http://users.sch.gr//ipap/Ellinikos%20Politismos/maxes/Granicus.htm

Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΤΕΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ.


Η έντονη αυτή στους αρχαίους Έλληνες θεανθρώπινη προσδοκία προβάλλει στην εποχή του Σωκράτη ακόμη πιο ξεκάθαρη και διδάσκεται απ’ αυτόν με πληρέστερη και καταπλήσσουσα διατύπωση.

Κατά τον Σωκράτη, η προσεχής κάθοδος του Θεού στους ανθρώπους υπό μορφή ανθρώπου είναι τόσο αναγκαία, ώστε πρέπει να αναμένεται με ανεπιφύλακτη βεβαιότητα […] [Πλάτωνος, Απολογία Σωκράτους 18 (31Α)].

Αν και αυτός ο προσδοκώμενος θεόπεμπτος, ο οποίος θα εγκαινιάσει στον κόσμο περίοδο αφύπνισης και εγρήγορσης, θα είναι δικαιότατος και μέχρι τον θάνατό του αμετακίνητος στην δικαιοσύνη, όμως θα θεωρηθεί από τους ανθρώπους άδικος και θα υποστεί ταπεινώσεις, εξευτελισμούς και μαρτυρικό θάνατο με ανασκολοπισμό, ήτοι δια καρφώματος πάνω στον σκόλοπα, πάνω σε ψηλό ξύλο. Ιδού επί λέξει το επίσης καταπληκτικό χωρίο του Πλάτωνος, η ανάγνωση του οποίου υπενθυμίζει τις περί δικαιοσύνης του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και του πάθους Του παραστατικές προφητείες του Ησαΐου, κεφ. 40 ε. (*).

«Ας τον απογυμνώσουμε λοιπόν από όλα τα άλλα, εκτός από τη δικαιοσύνη... έτσι χωρίς να έχει κάμει ποτέ την παραμικρότερη αδικία, ας τον θεωρούν για τον χειρότερο κακούργο, για να περάσει η αρετή του από τις μεγαλύτερες δοκιμασίες... και ας μη παραστρατήσει από τον δρόμο του, ώσπου να πεθάνει, έτσι που να περνά σ’ όλη του τη ζωή για άδικος, ενώ αυτός ήταν ο πιο δίκαιος άνθρωπος... Και έτσι συμπεριφερόμενος ο δίκαιος θα μαστιγωθεί, θα στρεβλωθεί, θα ριχτεί στις φυλακές, θα τυφλωθεί με πυρωμένο σίδερο, και τελευταία, αφού περάσει απ’ όλα τα βασανιστήρια, θα ανασκολοπιστεί» [Πλάτωνος, Πολιτεία Β’ IV-V, 361 (-362Α)].

Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΜΑΧΩΝ ΣΤΙΣ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ.


Μάχη των Θερμοπυλών

Τόπος: Θερμοπύλες

Έκβαση: Νίκη των Περσών

Μαχόμενοι
Έλληνες / Πέρσες

Αρχηγοί
Λεωνίδας / Ξέρξης


Δυνάμεις
7000 (Ηρόδοτος) με την άποψη του ταυτίζονται οι σύγχρονοι ιστορικοί / 1.700.000 (Ηρόδοτος), 1.200.000 (Νέπως) 600.000 (σύγχρονοι ιστορικοί)

Απώλειες
2400 (πιθανές απώλειες, δεν έχουν υπολογιστεί με ακρίβεια) 20.000 με 30.000 (πιθανές απώλειες, δεν έχουν υπολογιστεί με ακρίβεια)


Η Μάχη των Θερμοπυλών, που περιγράφεται αναλυτικά από τον Ηρόδοτο και τον Διόδωρο, πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 480 π.Χ., μεταξύ συμμαχίας Ελληνικών πόλεων-κρατών και της Περσικής Αυτοκρατορίας που εκστράτευσε εναντίον της Ελλάδας, με επικεφαλής τον βασιλιά της, Ξέρξη Α'. Η μάχη έγινε στο Στενό των Θερμοπυλών, στην Φθιώτιδα. Ο ελληνικός στρατός που σε αριθμούς ήταν ένα μικρό κλάσμα σε σχέση με τον υπέρογκο περσικό, κατόρθωσε να αναχαιτίσει την προέλαση του περσικού εκστρατευτικού σώματος για έξι ημέρες, πριν σκοτωθεί μέχρι και ο τελευταίος αμυνόμενος.
Η Μάχη των Θερμοπυλών, που περιγράφεται αναλυτικά από τον Ηρόδοτο και τον Διόδωρο, πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 480 π.Χ., μεταξύ συμμαχίας Ελληνικών πόλεων-κρατών και της Περσικής Αυτοκρατορίας που εκστράτευσε εναντίον της Ελλάδας, με επικεφαλής τον βασιλιά της, Ξέρξη Α'. Η μάχη έγινε στο Στενό των Θερμοπυλών, στην Φθιώτιδα. Ο ελληνικός στρατός που σε αριθμούς ήταν ένα μικρό κλάσμα σε σχέση με τον υπέρογκο περσικό, κατόρθωσε να αναχαιτίσει την προέλαση του περσικού εκστρατευτικού σώματος για έξι ημέρες, πριν σκοτωθεί μέχρι και ο τελευταίος αμυνόμενος.


Μελάς: Εκεί που ζωντανεύει η ιστορία του Παύλου Μελά

"Ο Παύλος Μελάς γεννήθηκε στη Μασσαλία της Γαλλίας. Ήταν το πρώτο από πέντε αδέλφια. Ήρθε στην Αθήνα, όπου παντρεύτηκε την κόρη του Στέφανου Δραγούμη, Ναταλία Δραγούμη και απέκτησαν δύο παιδιά, τον Μιχάλη και τη Ζωή. Με το ψευδώνυμο Μίκης Ζέζας, που προέρχεται από τα υποκοριστικά ονόματα των παιδιών του, ο Παύλος Μελάς ανέβηκε στη Μακεδονία για να συμμετέχει στον Μακεδονικό Αγώνα…".

Με τα λόγια αυτά και με έντονη συγκίνηση, κάθε φορά που τα επαναλαμβάνει, ξεκινά να αφηγείται την ιστορία του μακεδονομάχου ο 65χρονος σήμερα Γιώργος Κάκαλος, φύλακας του μουσείου Παύλου Μελά. Εκείνου του μουσείου που έχει δημιουργηθεί στο σπίτι, όπου ο Μελάς άφησε την τελευταία του πνοή, στο Δήμο Κορεστίων του νομού Καστοριάς.

"Το σπίτι αυτό ήταν του παππού μου, που ονομαζόταν Χατζής Ιωάννης Καντζάκης και ήταν παπάς και δάσκαλος. Εκεί, ο Παύλος Μελάς έφαγε τη φασολάδα που τού πρόσφερε η γιαγιά μου. Είχε φτάσει στο χωριό για να οργανώσει την τοπική άμυνα απέναντι στους Βούλγαρους κομιτατζήδες και τους Τούρκους", λέει ο κ. Κάκαλος. Ο ίδιος, χωρίς σταματημό, συνεχίζει την αφήγηση. Μιλά για την άφιξη του Μελά στο χωριό Στάτιστα, που σήμερα φέρει το όνομά του.

"Κάποιος από τους κατοίκους διέδωσε το μυστικό. Στις 13 Οκτωβρίου του 1904, ο Βούλγαρος κομιτατζής Μητρόβλαχος, ο φόβος και ο τρόμος της περιοχής, ενημέρωσε τον Τούρκο διοικητή για την άφιξη του Μελά και των παλικαριών του. Εκατόν είκοσι Τούρκοι στρατιώτες έφτασαν στο χωριό. Ο Μελάς ειδοποιήθηκε. Θα μπορούσε να φύγει, όμως έδωσε σε όλους τους κατοίκους την εντολή να μην βγουν από τα σπίτια τους για να μην δώσουν στόχο. Πράγματι, έτσι έγινε. Όμως, τη στιγμή που έρχονταν οι Τούρκοι, οι γιαγιάδες έβγαζαν το ψωμί από τους φούρνους. Βλέποντάς τους μπήκαν γρήγορα στα σπίτια. Οι Τούρκοι προσπάθησαν να μπουν στο διπλανό από το σπίτι όπου βρισκόταν ο Παύλος Μελάς. Έσπασαν την πόρτα, όμως ο Βολάνης τράβηξε πιστόλι και σκότωσε τον τούρκο στρατιώτη. Οι σάλπιγγες άρχισαν να χτυπούν και ξέσπασαν πυροβολισμοί. Ο Μελάς προσπάθησε να βγει από το διπλανό σπίτι για να βοηθήσει απ έξω, αλλά οι άσπρες κάλτσες που φορούσε έδωσαν στόχο και οι σφαίρες τον βρήκαν στην κοιλιά. Το τραύμα ήταν θανατηφόρο", λέει ο κ. Κάκαλος.

"Η γιαγιά μου- συνεχίζει- εκείνο το βράδυ έφυγε από το σπίτι και κοιμήθηκε στη διπλανή γειτονιά. Όταν ήρθε το επόμενο πρωί, δεν βρήκε τίποτε στο σπίτι. Το είχαν ρημάξει οι Τούρκοι. Μπαίνοντας, όμως, στο στάβλο αντίκρισε, κάτω από τα άχυρα, τον Παύλο Μελά νεκρό. Οι Τούρκοι δεν τον είχαν βρει. Τον αναγνώρισε και μαζί με άλλες γυναίκες, πήραν το άψυχο σώμα του και το έθαψαν 400 μέτρα πιο ψηλά από το χωριό".

Ο Γιώργος Κάκαλος θυμάται σαν χθες την ημέρα που η γιαγιά του, κλαίγοντας, τού αφηγήθηκε την ιστορία: "Μου είπε, με δάκρυα στα μάτια, τα τελευταία του λόγια προς το πρωτοπαλίκαρό του, Νικόλαο Πίρζα: 'Νίκο, πάρε το τουφέκι και δώστο στο γιο μου, το σταυρό στη γυναίκα μου και πες τους ότι έκανα το καθήκον μου'. Από τα χείλη της την άκουσα την ιστορία και έχω τάξει στον εαυτό μου να τη λέω σε όλους. Αυτό έκανα μέχρι τώρα και αυτό θα συνεχίσω να κάνω".

Το σπίτι, όπου ο Παύλος Μελάς άφησε την τελευταία του πνοή, εξαγοράστηκε το 1970 από τη Νομαρχία Καστοριάς και μετατράπηκε σε μουσείο υπό την ευθύνη του Δήμου Κορεστίων. Εκεί, μπορεί να δει κάποιος αντικείμενα της εποχής, όπλα, σπαθιά, στολές Μακεδονομάχων, βιβλία και φωτογραφίες των παλικαριών, που έδρασαν στην περιοχή μεταξύ της Καστοριάς και της Φλώρινας. Πρόσφατα, έγινε μια ριζική προσπάθεια αναστήλωσης και ανακαίνισης του σπιτιού και του περιβάλλοντος χώρου με τη μέριμνα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και τη συμβολή του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Κάθε χρόνο, το επισκέπτονται εκατοντάδες άνθρωποι από την Ελλάδα, την Κύπρο αλλά και το εξωτερικό.

της Π.Γιούλτση

Η στολή του Εύζωνα οι συμβολισμοι και το δάκρυ του Ιησού.


Οι Εύζωνες ανέκαθεν ήταν επίλεκτα σώματα που φύλασσαν τις παραμεθόριες περιοχές της Ελλάδας και πρώτη φορά συστήθηκε το σώμα τους, το 1867. Από τότε έχουν γράψει λαμπρή ιστορία δόξας τόσο στους Βαλκανικούς Πολέμους, όσο και κατά την Μικρασιατική Εκστρατεία, αλλά και κατά τους δύο παγκοσμίους πολέμους.
Την πρώτη πράξη αντίστασης στη γερμανική κατοχή, Εύζωνας την έγραψε στην Ιστορία. Ήταν ο Κωνσταντίνος Κουκίδης, ο Τιμητικός Φρουρός της Ελληνικής Σημαίας στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, όταν οι Γερμανοί έμπαιναν στην Αθήνα. Ο Εύζωνας υπέστειλε την ελληνική σημαία, τυλίχθηκε με αυτήν και έπεσε από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Έτσι ποτέ δεν παραδόθηκε η Ελληνική σημαία στον κατακτητή.
Σήμερα το σώμα των Ευζώνων έχει τιμητικό χαρακτήρα. Φυλάσσουν το Προεδρικό Μέγαρο, το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, αποδίδουν τιμές στους ξένες ηγέτες, κάνουν έπαρση και υποστολή της σημαίας στην Ακρόπολη κάθε Κυριακή, συνοδεύουν το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα στην Ελλάδα και συμμετέχουν στις εορταστικές εκδηλώσεις της Ομογένειας στις ΗΠΑ, κατά την παρέλαση της 25ης Μαρτίου που γίνεται στην 5ο Λεωφόρο.
Οι Εύζωνοι έχουν δύο στολές. Την καθημερινή, ας πούμε, η οποία είναι η γνωστή στολή των Μακεδονομάχων. Η άλλη, η επίσημη, η γνωστή μας φουστανέλα, φοριέται τις Κυριακές στον Άγνωστο Στρατιώτη, αλλά και τις εθνικές γιορτές. Επιπλέον, οι Εύζωνοι, σε κάποιες εκδηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, φέρουν στολές από την Κρήτη και τον Πόντο.
Η επίσημη στολή του Εύζωνα, είναι γεμάτη συμβολισμούς. Το άσπρο χρώμα της στολής, συμβολίζει την αγνότητα των εθνικών αγώνων. Η φουστανέλα φέρει 400 πτυχές, όσα ήταν και τα χρόνια της σκλαβιάς του ελληνισμού. Η μακριά μαύρη μεταξωτή φούντα που κρέμεται από το φέσι, συμβολίζει το δάκρυ του Ιησού στον Σταυρό. Τα τσαρούχια ζυγίζουν 3 κιλά το κάθε ένα και έχουν 60 καρφιά, που κάνουν το γνωστό θόρυβο όταν περπατούν οι άνδρες. Όσον αφορά τη φούντα, εκεί έκρυβαν μυτερά και κοφτερά αντικείμενα, τα οποία τραυμάτιζαν τον εχθρό, στην μάχη σώμα με σώμα.
Και κάτι τελευταίο, που πρέπει να θυμόμαστε. Από το σημείο που περνούν οι Εύζωνες πάνω στις πλάκες του πεζοδρομίου, είτε στην Ηρώδου Αττικού, είτε στη Βασιλίσσης Σοφίας, έχει σχηματιστεί ένα λευκό μονοπάτι, από το χτύπημα των τσαρουχιών, που συμβολίζει το δρόμο προς τους αγώνες του ελληνισμού για την ελευθερία. Ότι και να γίνει, ότι και να συναντήσουν, οι Εύζωνες δεν λοξοδρομούν από αυτό το μονοπάτι

Η Επανάσταση του 1821 με σμυρναίικο λάβαρο


Η Επανάσταση του Μάρτη του 1821 ξεκίνησε με την ύψωση του λαβάρου στη Μονή της Αγίας Λαύρας. Λιγότερο γνωστό είναι πως το χρυσοκέντητο ύφασμα που χρησιμοποιήθηκε ως λάβαρο βρισκόταν αρχικά στην ωραία πύλη του τέμπλου της Μονής, απεικονίζει την Κοίμηση της Θεοτόκου και κεντήθηκε στη Σμύρνη. Η Σμύρνη άλλωστε ήταν γνωστή για τα υφάσματα και την υψηλής αισθητικής χρυσοκεντητική.

Αλλά δεν είχε μόνο αυτή τη συμβολή η μικρασιατική γη στην εθνική μας Παλιγγενεσία. Αξίζει να αναφερθεί πως πολλοί μικρασιάτες πήγαν στην Ρούμελη και το Μωριά για να συστρατευθούν και αυτοί με τους εκεί επαναστατημένους Έλληνες συμπατριώτες τους.

Η Σμύρνη μάλιστα και τα Μοσχονήσια είναι ενδεικτικά μερικές περιοχές που πλήρωσαν βαρύ φόρο αίματος, με σφαγές αμάχων που έγιναν σε αντίποινα για τον ξεσηκωμό των Ελλήνων.

ΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΤΟΥ ΜΩΑΜΕΘ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.



Δεν είναι συγκέντρωση του ΠΑΣΟΚ αλλά θα μπορούσε. Οι πράσινες σημαίες είναι βαμμένες στο ιερό χρώμα του Ισλάμ. Το πράσινο...Για τα γενέθλια του Μωάμεθ 2000 μουσουλμάνοι συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Κοτζιά κι έκαναν πορεία ακολουθώντας την οδο Σταδίου προς το Σύνταγμα.
Στις μουσουλμανικές χώρες αν Χριστινοί επιχειρούσαν να κάνουν πορεία για τα Χριστούγεννα θα τους εκτελούσαν την ώρα που θα περνούσε από το μυαλό τους η σκέψη.

ΟΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΛΕΗΛΑΤΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ.


Στη σύλληψη ενός 36χρονου αλλοδαπού στην εθνική οδό Αθηνών - Πατρών προχώρησαν αστυνομικοί, διότι σε έλεγχο που έγινε στο ΙΧ αυτοκίνητο...
στο οποίο επέβαινε βρέθηκε να έχει στη κατοχή του αρχαία νομίσματα. Συγκεκριμένα είχε δύο νομίσματα Βυζαντινών χρόνων, πέντε νομίσματα Υστεροκλασικών και Ελληνιστικών χρόνων και επτά νομίσματα Ρωμαϊκών και Υστεροκλασικών χρόνων.
Τα νομίσματα, αφού εξετάστηκαν από αρχαιολόγο της Εφορίας Αρχαιοτήτων, κατασχέθηκαν.

21 Φεβ 2011

Ο ΑΙΣΧΥΛΟΣ ΜΙΛΑ (ΠΡΟΦΗΤΕΥΕΙ;;;) ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ



Στον Αισχύλο (Προμηθέας Δεσμώτης): ο Προμηθέας, επειδή επαναστάτησε κατά της επί των πάντων κυριαρχίας του Δία, ήτοι επειδή βαρύτατα αμάρτησε, οφείλει «να τιμωρηθεί», λόγω της ισχύουσας άτεγκτης τάξης, η οποία αξιώνει ανταπόδοση όσων έχουν διαπραχθεί (στίχ. 9-10)· οπότε καταδικάζεται στην τρομερή τιμωρία της προσπασσάλωσής του στον βράχο (12 εξ.). Από αυτή την τραγική του θέση εκφράζει προς στιγμή την ελπίδα, ότι θα συγχωρηθεί από τον Θεό, ο οποίος είναι δίκαιος μεν, αλλά και «μακρόθυμος» (στίχ. 187 ε.). Αλλά έπειτα προλέγει, ότι ο λυτρωτής του θα είναι το παιδί, το οποίο θα γεννηθεί από την παρθένα Ιώ και τον Θεό (στίχ. 772 ε., 834 ε., 848 ε.), θα είναι υιός Θεού και υιός Παρθένου, ήτοι θεάνθρωπος, που θα γεννηθεί υπερφυσικά. Ο παρθενογέννητος αυτός θεάνθρωπος θα καταλύσει το κράτος των παλαιών θεών και θα αφανίσει αυτούς και την δύναμή τους (908 ε., 920 ε.).
Και ο Ερμής προλέγει στον Προμηθέα, ότι δεν πρέπει να περιμένει το τέλος των βασάνων του πριν να φανεί κάποιος Θεός, ο οποίος θα τον διαδεχτεί στο μαρτύριο και ο οποίος εκούσια θα κατέβει στον σκοτεινό Άδη και στα ζοφερά βάθη του Ταρτάρου, γινόμενος έτσι εκούσιο εξιλαστήριο θύμα για τη λύτρωση του δεσμώτη, λόγω της αμαρτίας, ανθρώπου, (που είχε καταδικαστεί) με θεία δίκαιη εντολή:
«Τέρμα στον πόνο αυτή μη καρτερείς,
πριν κάποιος θεός τις συμφορές σου να σηκώσει
και στον ανήλιαγο Άδη αντί για σένα
στους άφεγγους κατέβει του Ταρτάρου βυθούς»
(στίχ. 1026 ε.)
Αρκεί η απλή αντιπαραβολή της μεγαλειώδους αυτής εικόνας και προρρήσεως προς το 53ο κεφάλαιο του Ησαΐα, για να μείνει έκπληκτος κάποιος από το θάμβος της θείας Πρόνοιας, που κυβερνά τα πάντα, η οποία με τόσο θαυμαστό τρόπο προεξαγγέλλει τα θαυμάσια της λύτρωσης του ανθρώπου από τον Θεάνθρωπο Λυτρωτή.

Ο ΠΙΣΤΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΡΟΥΣΙΩΤΙΣΣΑ.


Κοίτονταν κάμποσες μέρες άρρωστος βαρειά στο μοναστήρι του προύσου χωρίς να βλέπει καμιά καλυτέρευψη, οσο που μιά μέρα τον παρακίνησε κάποιος καλόγερος να τάξει κατι στην παναγιά την Προυσιώτισσα, για το καλό του.
- Τι να δώσω... άλλο απο το μουλάρι μου δεν έχω, και το τάζω, είπε, προσπαθώντας να χαμογελάσει μεσ' στον πόνο του.
Όταν καλυτέρεψε κάπως και κίνησε να φύγει από το μοναστήρι, έδεσε το μουλάρι του στην πόρτα της εκκλησιάς, τάμα στην προυσιώτισσα, μα δε μπόρεσε να μη ξεστομίσει και τον σατυρικό του λόγο:

-Που να το ξερα ΄γώ πως ήθελε μουλάρι τάμα για να με γιάνεις τόσους μήνες...
Βλαχογιάννη Ι. "Ιστορική ανθολογία" Άπαντα των Νεοελληνικών Κλασσικων, τόμ. α', σελ 269.

Ο ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙ ΖΩΣΤΗΚΕ ΤΑ ΑΡΜΑΤΑ.




Ο Καραισκάκης έζωσε τα άρματα δώδεκα χρονών παιδι, εξόν από τη στοματική παραδοση που σώθηκε στη Γράλιστα και στο μαυρομάτι, το επιβεβαιωνουν κι άλλες έγκυρες πηγές.Και πρωτα ο Μακρυγιάννης:

"Απο δώδεκα χρονώνπαιδί - γράφει- κλέφτης, σκότωνε τους Τούρκους μέσα στους λόγγους και περπάταγε ξυπόλυτος για τη λευτερία".
Μακρυγιάννη (απομνημονέυματα)εκδ.γ' σελ. 138.

Ο Καρκαβίτσας παλι έγραφε σε ενα σημείωμα του στο Βλαχογιάννη:

"Ως δεκαπέντε χρονών πέρασε από το Μουζάκι κι έβαλε ένα κορίτσι γνωστό του, ψωμί να του ζυμώσει.Το πήρε κι έφυγε κλέφτης".
Βλαχογιάννη Ι. οπ. παρ, σελ. 188.




20 Φεβ 2011

Ο ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΧΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός.

Στο κηρυκτικό του έργο προσπαθούσε να εμφυσήσει την σύμπνοια και την αγάπη μεταξύ των, λέγοντας όλη την ώρα πως, η διχόνοια είναι η καταστροφή των Ελλήνων. Τους προέτρεπε να βοηθούν ο ένας τον άλλον στην ανάγκη και οι σχέσεις τους να διέπονται από αλληλοσεβασμό.

ΤΟ ΡΑΣΟ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ.

Το ράσο όλων των κληρικών, από του ασημότερου καλόγερου μέχρι του πολιουσεβάσμιου και άγιου Πατριάρχη, μεταβλήθηκε σε φλάμπουρο, που ηλέκτριζε και πύρωνε τα πνεύματα των αγωνιζομένων Ελλήνων. Η συμμετοχή των κληρικών, και μάλιστα των αρχιερέων, ήταν τόσο φυσική και τόσο αυτονόητη και απαραίτητη, ώστε όχι μόνο να συμπαρίστανται σε κάθε αγωνιστική προσπάθεια αλλά να θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ, μια και οι Έλληνες δεν επιχειρούσαν τίποτε, εάν προηγουμένως δεν έβλεπαν τους ρασοφόρους να τους ευλογούν, με τους σταυρούς και τα ιερά τους άμφια, και να τους οδηγούν στο καθήκον.


Ενδεικτικό του πόσο πολύ υπολόγιζαν όλοι οι Έλληνες (διοικούντες και λαός) τότε την παρουσία των αρχιερέων στις πολεμικές συρράξεις είναι και ένα έγγραφο της προσωρινής Ελληνικής κυβερνήσεως κατά το Μάιο του 1825, με το οποίο, μπροστά στον κίνδυνο της προελάσεως του Ιμπραήμ, έδωσε εντολή στους αρχιερείς, που βρισκόταν στο Μωριά: Κομάνων Αγαθάγγελο, Παροναξίας Ιερόθεο, Φαρσάλων Γεράσιμο, Τριπόλεως Δανιήλ και Ρέοντος και Πραστού Διονύσιο, να κινηθώσι όσον τάχος για να περιέρχονται τις επαρχίες Άργους, Τριπολιτζάς, Βοστίτζης (Αιγίου), Πατρών, Λεονταρίου και Μεσσήνης και να κηρύσσουν το της εθνεγερσίας σάλπισμα, προτρέποντας τους χριστιανούς σε γενική εξέγερση κατά του τυράννου κατακτητού δια να συντρέξουν εις την ταχείαν ξεκίνησιν των στρατευμάτων.